Ес селаму алејкум ве рахметуАллах ве Берекетуху и добре дојдовте на www.ahlu-sunnah.org.

За да се окористите од сите функции на форум, ве молиме да се регистрирате или со вашето корисничко име логирате.


Join the forum, it's quick and easy

Ес селаму алејкум ве рахметуАллах ве Берекетуху и добре дојдовте на www.ahlu-sunnah.org.

За да се окористите од сите функции на форум, ве молиме да се регистрирате или со вашето корисничко име логирате.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Latest topics
» Alisan
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyПет 24 Апр 2020, 2:43 am by Muaz al Islam

» Намазот не е исправен (валиден) зад оној кој што ги оправдува..
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyСаб 18 Јун 2016, 4:40 am by muwehid

» Салават на Пратеникот Мухаммед (а.с.)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyСаб 18 Јун 2016, 4:18 am by muwehid

» Менсур ал-Салими- "Спомнувајте Ме а и Јас ќе ве спомнувам (Ел-Бекара, 152)"
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyПон 13 Јун 2016, 9:32 pm by Muwehhid

» Кога ќе сватеме???
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyНед 12 Јун 2016, 9:34 pm by Muwehhid

» Ја сменија верата, но ја нарекуваат "ислам"
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyСаб 11 Јун 2016, 8:51 pm by Muwehhid

» Дали е дозволено мевлуд?
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyСре 27 Апр 2016, 11:09 am by Abu Al-Amin

» Шејх Сулејман ибн Насир ел-Улван за техакум
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyВто 08 Мар 2016, 12:26 am by Haqq

» Бајрам
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyНед 06 Мар 2016, 2:36 pm by Haqq

» Реката на трпението и нејзините притоки
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyПет 04 Мар 2016, 7:48 pm by hidzab

» Pozdrav
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyПон 15 Фед 2016, 11:52 pm by Abu Al-Amin

»  шейха доктора / Тарик гураб: Вопросы и ответы о колдовстве и лечения
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyНед 14 Фед 2016, 7:30 pm by nourna

» abdul fetah
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyСре 03 Фед 2016, 12:02 am by Abu Al-Amin

» Хадиси на Мухаммед а.с
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyСре 06 Јан 2016, 7:16 pm by medi

» Аллах нас ни е потребен
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ EmptyСре 02 Дек 2015, 7:26 pm by Muwehhid

Кој е он-лајн?
Севкупно има 10 членови он-лајн :: 0 Регистрирани, 0 Скриени и 10 Гости

Никој

Најмногу членови кои го посетиле форумот воеднаш се 321 во Нед 09 Апр 2017, 12:13 am
Барај
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Top posters
Muaz al Islam (1691)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
LAUTKA (1011)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
Muwehhid (937)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
Келиметул-Хакк (594)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
Muslima4Islam (589)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
Abu Al-Amin (479)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
Al-Ghuraba (360)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
Monoteizam (343)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
muharem fazli (323)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 
Haqq (253)
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_lcapЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Voting_barЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Vote_rcap 

Statistics
Постојат b>1268 регистрирани членови
Најновиот регистриран член е igoralfiosebastian@gmail.

Нашите членови се испратиле точно 8262 мислења in 2387 subjects

You are not connected. Please login or register

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Go down  Порака [Страна 1 of 1]

1ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Empty ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Саб 04 Дек 2010, 1:16 pm

Muaz al Islam

Muaz al Islam
Модератор
Модератор
ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ
Природата на исламот бара од умметот што го следи да биде образован уммет, кои ќе го краси едно високо ниво на образовани луѓе, и малку или николку необразовани.
Ова е од таму што верата ислам, со своите главни и спо­редни одредби, не претставува обреди што се пренесуваат наследно. Тоа не се ни врачања што се шират со ехо и се ра-спростираат со гласови. Тоа се вистини што се црпат од му­драта Книга и од совесниот Суннет! Добивањето на овие ви­стини не се врши само со читање. Тој уммет мора да поседу-ва доволно количество изострени умови, истенчени методи и благородни начини. Изучувањето на исламската програ­ма, без сомневање, кај секој народ што се занимава со тоа со­здава еден погоден терен за исламското право кое почива на наредби и забрани т.е. на права и обврски; поволно тло за прецизни општествени норми врзани за препорачување на доброто и одвраќањето од зло; поволно тло за исправно истражување и искрено изучување, заисламот да се приме­ни на сето она што времето го носи, од проблеми и нови си­туации.
Ако се појави некој недостаток од овие елементи во не­кое подрачје, тогаш тука исламот слабее и се суши како што се суши едно разгрането дрво на едно неплодно и суво тло.
Потоа доаѓа размислувањето за Универзумот, за што Ку­ранот често говори и што го смета за прв услов за создавање на цврстиот и непоколеблив иман. Тоа размислување пред умот му ја има отворено прекрасната слика на минатите цивилизации. На тој начин се откриле многу важни работи и тајни на постоењето. На луѓето им е овозможено и она што не би можеле ниту да го сонуваат.
Исто така, постои и препорака за следење само на висти­ната и да се трага по неа, па колку и да е таа скриена; да се одбиваат нејасните сомнежи и да се забрани нивното следе­ње и да се постават слухот, видот, и срцето во едни цврсти рамки. Ова е гаранција за воспоставување на едно опште­ство што е далеку од празноверија, чисто од небулози и од исмејувања. Тоа не е општество што почива на магионича­рски трикови, во кое владеат гласови и лажни вести, а гла­вната улога ја водат нејасните обичаи што немаат никаква врска со Аллаховата вера.
Науката е за исламот како животот за човекот. Затоа оваа вера ќе најде прибежиште само кај луѓето блиски на науката со истренирани, и со отворени умови.
Семоќниот Аллах за неа вели:
„Ова е известување за луѓето и со него да бидат опоменати и да знаат дека само Он е Бог, и со разум обдарените да ја примат поуката!“

(Ибрахим, 52)
Куранот ни пренесува еден разговор од жителите на џе­хеннемот:
„Да слушавме или да размислувавме, немаше да би­деме меѓу жителите на џехеннемот!“

(Ел-Мулк, 10)

А за оние чии чувста не постојат, и чии што способности замреле и чии умови се заклучени, вели:
„Оние кои што не веруваат личат на стоката по која се вика, но таа го слуша само повикот и вико­тниците. Глуви, неми и слепи,тие ништо не разби­раат.“

(Ел-Бекаре, 171)
Аллах со исламот го подигна животот на човекот, откако тој созреал, стасал и се подготвил да ги прифати најчистите и на­јво­зви­шените учења. Секој дел од оваа вера е подготвен да го по­несе животот кон совршенството. Уште повеќе, тој претста­вува големо померување кон материјалното и духовното во­здигнување.
Ако погледнеме во намазот (молитвата), а тој е првиот ибадет во исламот, ќе забележиш дека начинот на неговото извршува­ње и огласување е базиран на чиста логика. Затоа што, на­маскиот повик го сочинуваат зборови што удираат по разумот, го будат срцето и ја нагласуваат големината Алла­хова, сведочат за Неговото едноштво, поттикнуваат на спас... Тоа не е ѕвон што ги праќа своите отчукувања во просторот и поттикнува на нејасни чувства. Самиот намаз се состои од ајети што се учат од Книгата која ги опфаќа сите патишта на доброто и знаците на зрелоста. Намазот ќе биде примен во зависност од бистрината на умот при извршувањето и за­длабочувањето на разумот во неговото значење...
Вистина е дека секоја личност зависно од својата интеле­генција, разностраност и исправност на природата ќе биде втемелена во исламот. Далеку е од тоа дека во оваа вера мо­жат да бидат први оние чие размислување е плитко, а ни­вните чувства болни.
Навистина најпрво што е објавено од куранските ајети сеАллаховите зборови кон Својот Пратеник, с.а.в.с.:
„Читај, во името на Господарот твој што создава, создаде човек од угрушок! Читај, Благороден е Господарот твој, Кој поучува на перо, Кој човекот го поучува на она што не знае.“

(Ел-Алек, 1-5)
Ова е првиот повик со кој се крева вредноста на перото, и со кој се пропагира значењето на науката и се повикува на борба против за поставената неписменост. Прва цигла во изградбата на еден голем човек сега е читањето и учењето. Аллах, џ.ш., ги крева степените на учените така што во све­дочењето нивно на Неговото едноштво и потврдувањето на Неговата правда ги става на исто ниво со Него и со Неговите мелеци:
„Аллах сведочи дека нема друг бог освен Него, а и мелеците и учените, и дека Он постапува праведно. Нема друг бог освен Него, Силен и Мудар!“

(Али Имран, 18)
И тоа не е чудно... Како можат едни ограничени умови или тесни науки да ја доловат големината на Големиот, и на Возвишениот? Како ќе можат оние што живеат на рабовите од животот, среде незнаења и темнини, да ја сознаат висти­ната на Господарот на животот или да доловат дел од Него­вите возвишени својства и од големите докази?
Поради тоа Аллах ги воздигнува учените пред останати­те луѓе и ги опсипува со Својата милост и со благодети. Бо­жјиот Пратеник, с.а.в.с., рекол:

„Кога Аллах на Судниот Ден ќе седне на курсијј за да им пресуди на луѓето, ќе им речена учените:
-Јас Моето знаење и благост го оставив меѓу вас само за да ви го простам она што е во вас, а Јас не одговарам за ништо.“

(Ет-Таберани)
Хафиз ел-Мунзири објаснува: Погледни во зборовите „Моето знаење и благост“ и анализирај ги, па ќе видиш дека ко­га ќе ги сврзеш со Нему, Возвишениот, дека под тоа не се подразбира знаењето на поголемиот број на луѓе од нашето време, лишеноод сознанието за Него и за ихласот.
А кога благоста ќе ја соединиш со делото, ќе добиеш еден доказ дека е тоа знаење што не поднесува самоволие и што не им се покорува на страстите.

* * *
Исправното знаење Аллах подобро го прифаќа од неу­складеното делување или формалниот ибадет, измешан со незнаење и ограниченост.
Божјиот Пратеник, с.а.в.с., рекол:
„Вредноста на знаењето е поголема од вредноста на ибаде­тот.“

(Ел-Беззар)
„Фикхот е најдобриот ибадет.“

(Ет-Таберани)
„О Ебу Зерре, подобро ти е да научиш ајет од Аллаховата Книга отколку да клањаш стотина рекати. Подобро ти е да го научиш поглавјето на некоја наука и по него да рабо­тиш, отколку да клањаш илјада рекати.“

(Ибн Маџе)
Од ова гледаме дека од ибадетот нанезнајникот, како и од дружењето со него, нема многу корист. Тие си наштету­ваат самите себеси, иако сакаат да донесат корист. Им пре­чат на своите пријатели, иако сакаат да им олеснат. Ограни­чените побожници круто се придржуваат до верата и упо­рно се држат до неа. Но, во тешките моменти тие превзема­ат потези што ќе нанесат штета на таа вера и ќе напра­ват проблеми. Додека учените со својата остроумност доне­суваат одлуки со вистински потези. Иако нивните дела се малубројни, тие се попратени со исправност и делекувидно­ст.
Затоа Божјиот Пратеник, с.а.в.с., рекол:
„Учениот од побожниот е подобар за седумдесет степени. Помеѓу секој степен има разлика колку еден коњ со трча­ње да прејде за седумдесет години. Тоа е од таму што ше­јтанот измислува новотарија и им ја сервира на луѓето. Таа новотарија учениот ја препознава и ја забранува, а по­божниот што се занимава само со ибадет нема да ја пре­познае.“

(Ел-Асбахани)
Последниот дел од овој хадис изгледа дека е додаден од страна на пренесителот како објаснување на мудроста што ја содржи хадисот.
Бидејќи теснината на разденувањето не му дава простор на иманот ниту пристап на ихсанот, Возвишениот вели:
„Тоа се примери кои Ние на луѓето им ги наведуваме, но само учените ги разбираат.“

(Eл-Анкебут, 43)

поважни за да се испитуваат отколку да се занимава со изучување на шеријатските науки.
Доволно е тоа што Благородниот Куран, кога ни укажу­ва на вредноста на науката и на почитувањето на учените што го спознаваат на возвишениот Создател над сите други суштества, мисли на науката што се занимава со изучување на растенијата, животните и на другите природни појави:
„Зарем не знаеш дека Аллах од небото пушта вода и дека Ние со помошта нејзина создаваме плодови од разни видови; а постојат и ридови со бели и со црве­ни патеки, различни бои, и сосема црни. И луѓе и жи­вотни и стока има, исто така, во разни видови. А од Аллах се плашат, од робовите Негови, учените. Аллах е, навистина, силен, и Тој простува.“


(Фатир, 27-28)

„И еден од доказите Негови е создавањето на небе­сата и на Земјата, и различоста на јазиците ваши и на боите ваши; тоа се, навистина, поуки за оние што знаат.“


(Ер-Рум, 22)

Науките за животот се значајни исто како и сите други науки кога е во прашање служењето на верата и објаснува­њето на нејзините вистини. Единствена разлика е во тоа што природните науки бараат повеќе врема за да се просту­дираат. А верско знаење може, покрај ихласот, многу бргу да се постигне. Иако деталното изучување на гранките од шеријатот бара еден долг период, тоа е колективна должно­ст, исто како и другите професии кои државата ги бара во помала или во поголема мерка зависно од нејзините интере­си и цели. Изучувањето на правото не е само по себе позна­чајно од изучувањето на медицината, па и кога тој човек би го достигнал нивото на Ебу Ханифе. Човекот е повреден од другиот по своето знаење до таа мера колку што неговото знаење им допринесува на луѓето, и колку ќе биде посвете­но на Аллах и на Неговото задоволство.


* * *

Многу е тенка, а во исто време голема, разликата помеѓу она што е чиста вера и она што е чист дуњалук. Мерка за тоа е, како што веќе назначивме, чистотијата во намерата и чесноста на целта. Така, истата работа може да биде тежок грев поради сопствениот нагон што го прати или пак може да биде еден праведен џихад поради ихласот во себе.
Луѓето го учат ајетот:„Богатството и синовите се укр­ас на овој свет.“ (Ел-Кехф, 46) и ги гледаат тие две добивки како чиста корист! А не знаат дека богатството и синовите претставуваат логистика за задолжителниот џихад! Инве­стирањето во имотот и зголемувањето на семејството се ра­боти со посредство на Аллах кој им дава победа на народите што се совладани, па со тоа успеваат да го повратат својот стар сјај. Со што? Како?
„Пота ќе ви дадеме победа против нив и ќе ве помо­гнеме со имоти и со синови и ќе ве направиме многу­бројни.“


(Ел-Исра, 6)

Со помош на имотите и синовите овој уммет се проши­ри откако беше стеснат, напредуваше откако беше уназаден и го поврати Аллаховото задоволство откако го загуби.
Истото се однесува и во доменот на науката. Ако човекот се занимава со науки за збогатување на земјата за да ја на­прави Аллаховата земја поплодна, неговата награда ќе биде потполна. Покрај тоа, таа сигурно ќе биде поголема отколку кај човекот шт

седел во михраб[28] и ги поминувал ноќите во намаз!
Исламот ги цени учените и го почитува нивниот труд. Нивните резултати ги става на едно многу високо место:
Муаз ибн Џебел, р.а.,рекол:
„Учете, затоа што знаењето поради Аллах е богобојазно­ст; студирањето е џихад; правење тесбих[29]; барање знае­ње е џихад; подучување на оние што не знаат е садака; експлоатацијата на тоа знаење е добро дело за учените. Тоа е светилник на халалот и харамот. Тоа е светло на џеннетскиот пат.
Тоа е пријател кога си сам, другар во туѓина, и согово­рник кога си осамен, водач во благосостојба и во немашти­ја, оружје против непријателот и украс меѓу пријатели­те. Поради него Аллах крева некои луѓе и ги поставува за водачи во доброто, водачи чиишто стапки ги следат луѓето, на чиишто дела се огледуваат, и чиишто мисле­ња ги ценат. Мелеците сакаат да се дружат со нив, и со своите крила ги допираат. За нив бара прошка сè што по­стои-рибите во морето и инсектите; ѕверовите на зе­мјата и стоката. Знаењето го оживува срцето што е во незнаење.
Тоа е светилка за очите во темнина. Човекот со помош на знаењето може да го достигне степенот на најдобрите луѓе и највисокото место на овој и на идниот свет. Зани­мавањето со наука е рамно на постот; изучувањето е ра­мно на ноќниот намаз. Со него се одржуваат роднинските врски, се распознава одобреното од забранетото. Тоа е во­дач, а делото е негов пратител. Со него се надарени сре­ќните, а од него се оттргнати несреќните.“

(Ибн Абдулберр)
* * *
Изучувањето на странските јазици спаѓа во исламските принципи. Божјиот Пратеник, с.а.в.с., рано почнал да се ко­ристи со оваа наука и му наредил на својот писар Зејд ибн Сабит да го научи сиријскиот јазик.[30] Зејд, р.а., раскажува:
„Божјиот Пратеник ми нареди и јас научив поради него да ги читам писмата на евреите на сиријски јазик. Тој ми рече:
-Се колнам во Аллах, јас немам поверливост во Евреите и во нивните допишувања!
И јас се колнам во Аллах, добро го научив тој јазик за по­малку од еден месец. Му ги пишував и му ги читав на Пратеникот, с.а.в.с., нивните писма.“

(Бухари)
Разбирањето на светските јазици спаѓа во обврска на исламот. Мисијата на Мухаммед, с.а.в.с., е упатена на сите луѓе. А не е можно да се соберат сите луѓе околу еден јазик. Зошто разликувањето на јазикот е еден од Аллаховите зна-ци? Пренесувањето на исламските учења на луѓето на ни­вните јазици е пологичо и поразбирливо отколку сите неа-рапски народи да научат арапски јазик.
Објаснувајќи го ајетот:
„Ние не испративме ниту еден Пратеник што не гово­реше на јазикот од народот свој, за да му објаснува.“ (Ибрахим, 4) -муфесирите велат:
Божјиот Пратеник, с.а.в.с., се појавил меѓу Арапите и на нивното говорно подрачје. Но своите гласници ги испраќал на различи страни. Тие исламот го објаснувале на своите ја­зици и повикувале кон Аллах со својот говор. Куранот мо­рал да биде објавен на еден јазик или на повеќе од нив. Би­дејќи немало потреба да се објавува на сите јазици, зошто тоа го надоместува преводот, Куранот слегол на еден јазик, јазикот на Пратениковиот народ кој на Арапите им бил најблизок и со него најлесно можело да се заштити од искривување...

http://www.ahlu-sunnah.org

2ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Empty Re: ЗНАЕЊЕ И ПАМЕТ Сре 09 Мар 2011, 3:22 pm

mela

mela
Нови член
Нови член
sellam
Allah da te nagradi za ovaj post. i jas mislam deka sekoj musliman treba da se obrazuva, najprvo od Kuran i Hadis, a posle da gi izucuva i drugite nauki. Znaenjeto e nesto kon koe site treba da se tezneeme.. denes poveketo od lugeto go zanemaruvaat ovaj fakt. prekrasen post stvarno
uste ednas Allah da te nagradi
sellam

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Вратете се на почетокот  Порака [Страна 1 of 1]

Permissions in this forum:
Не можете да одговарате на темите во форумот